Sunekos med mange muligheter

Vi var så heldige å få delta på Sunekos ekspert kurs i Stocholm med Dr. Mark Holmes for ett par uker siden.

Det er alltid fint å få møte nye forelesere og behandlere i bransjen, og få ny kunnskap og

inspirasjon inne faget vårt. Vi er ihvertfall glade for å kunne tilby dere de siste behandlings

protokollene og nye behandlingsmulighetene med Sunekos produktene

Sunekos er, for de fleste kundene våre, kjent som en behandling som er tilpasset spesielt for

øyepartiet. Men det finnes faktisk hele fem produkter i denne porteføljen, også for kropp og

celulittbehandling.

Hva er så Sunekos? Dette er en injeksjonsbehandling som inneholder hyaluronsyre og aminosyrer. Den inngår i det vi kaller et biostimulerende produkt, dvs at den stimulerer kroppens egen evne til å produsere kollagen og spesielt elastin. Kollagenet gir fukt og spenst

Elastin gir snap i huden, altså evnene huden har til å trekke seg sammen igjen når den blir strukket.

En av de nye behandlingene er blant annet Sunekos Cell, som har vist veldig gode resultater i studiene som er gjort. Cellulitter er egentlig en hudtilstand som har vært vanskelig å behandle, og å opprettholde gode resultater over tid. Behandlingen har ofte vært ganske aggressive. Noe som igjen har gitt lite effekt og kanskje til og med har gjort det verre etterpå. I områdene celulittene befinner seg er mikrosirkulasjonen, altså blodtilførselen, redusert. Huden blir blekere og kald i området,og det oppstår acidose, det vil si surt miljø i vevet som igjen kan gi en inflamasjon/betennelsestilstand.

Det Sunekos Cell gjør er å omstrukturere vevet i rundt celulittene, noe som øker mikrosirkulasjonen slik at PH nivået rundt cellene normaliserer seg mer, og betennelsestilstanden reduseres over tid. Det skal sies at det er flere grader av celulitter fra mild grad der man må klemme sammen huden for å se ujevnhetene, til grad fire der ujevnhetene ofte er dype og og for noen også smertefulle. Celulitter påvirkes av hormonbalansen, kosthold, stillesitting og trange klær blant annet, så dette kan være ting å ha i bakhodet ved ønske om å behandling.

En typisk celulitt behandling med Sunekos cell gjøres fire ganger med to ukers mellomrom.

Sunkos Body er også ett behandlingsalternativ, dette går mer på oppstramming av hud og behandling av strekkmerker.

Ønsker du å vite mer om disse produktene og behandlingsmulighetene så ta kontakt med oss 🙂

Bestill time

Oppdag forskjellen en behandling hos Klinikk Estetikk kan gjøre for deg. Våre erfarne og sertifiserte kosmetiske sykepleiere sørger for at du får en personlig tilpasset behandling som gir naturlige og vakre resultater.